Become part of a great team that has nothing less as its goal than to be the world's best game server provider. Keep facing new, challenging and exciting tasks at a company that values your opinion.

open positions @ Nitrado
  • Hallo zusammen.

Vorweg ich bin absoluter anfänger. Habe gestern abend eine Scum Server mit einem Kumpel gestartet. Jetzt wollte ich mich als Admin eintragen und dies geht leider nicht so einfach wie bei meinem Ark Server. Habe jetzt alle englischen beiträge durch und ich finde nicht diese ServerAdmin.ini kann mir dort vielleicht jemand weiter Helfen. Vielen dank schonmal im Vorraus.

MfG

• The amount of support you get from Nitrado is deafening!

Yeah well, i´m letting my server run out even thou update fixed it.

Think about answering your paying customers!

• Hi

To enable god mode for an administrator, you must do the following:

1. In the AdminUsers.ini file through the web interface, enable the god mode according to Steam64ID, for example, 12345678901234567 [godmode]

2. Once you have done the above (and have restarted the server for it to take effect) type "#setgodmode true" (without quotes) in the game chat.

3. You should see a message in the chat confirming that god mode is enabled if successful

Cheers

• Hallo, ich bin auf am verzweifeln Wie bekomme ih das hin das ich der Server inhaber von Scum zu Admin werde. Habe in der AdminUser.ini meine Steam64ID in der ersten zeile hinterlegt > Gespeichert > Server neugestartet. Nach dem Starten des Spiels haben ich versucht den befehl #Set Time mit einer tageszeit eingegeben aber es kommt dan das ich kein administrator bin.

Was mache ich falsch