Adding Custom Start-Parameters like "-ServerAllowAnsel"?

Nitrado now has an official Discord server to bring communities, friends and other gamers together!
Join the Nitrado Community Discord now and share your experiences and knowledge with others!

Click here to go to the Discord Server!
  • [ENG] (german below)

Good day,

I would love to add start options to an Ark-server, but cannot find any place to do so.

Since some settings in my configuration profiles are listed as "start-param", I would have expected that there's be a system to add custom start parameters without ticking boxes on the default setting page, but it doesn't seem like it. After testing the launch parameter "-ServerAllowAnsel" on a locally hosted server, I would like to add the same to a Nitrado server, but sadly, there doesn't seem to be any option for that.

Am I missing something? Or is it simply not possible to change start-parameters that are not listed in the stardart option page?

Thank you a lot in advance.

Cheers

gladeare

[GER]

Guten Tag,

Ich würde gerne eigene Startoptionen zu einem Ark-Server hinzufügen, doch finde nichts, wo ich dies tun könnte.

Da in den Konfigurationsprofilen einige einstellungen als "start-param" gelistet sind, hätte ich erwartet, dass man diese evtl. auch ohne das Häkchensystem setzen kann, doch dies scheint nicht der Fall zu sein. Nachdem ich auf einem lokal gehostetem Server die Startoption "-ServerAllowAnsel" getestet habe, wollte ich diese nun auch auf dem Nitrado-Server aktivieren, doch leider gibt es hierzu keine Einstellung.

Übersehe ich da etwas? Oder ist es schlicht nicht möglich, solche nicht in den Einstellungen gelisteten Startoptionen zu editieren?

Ich bedanke mich im Voraus für eine Antwort.

Grüße

gladeare

• gladeare

Changed the title of the thread from “Eigene Start-Params wie "-ServerAllowAnsel" hinzufügen” to “Adding Custom Start-Parameters like "-ServerAllowAnsel"?”.
  • After multiple Support Request, they finally told me there working with the developer on implementing Parameters on the servers. Kinda pissed me off cause it took several Request to get that answer from Nitrado Support

• DOAGEN

Closed the thread.